rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

Jun 30, 2010

Jibril, Malik, Israfil dan Izrail Khabarkan Kelebihan selawat

Rasulullah SAW telah bersabda bahwa : "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail as telah berkata kepadaku :

Berkata Jibril as : "Wahai Rasulullah SAW, barangsiapa yang membaca SELAWAT ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Malaikat Malik as pula berkata : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata Malaikat Israfil as : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah SWT dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah SWT mengampuni orang itu."

Berkata Malaikat Izrail as : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi."

Amalkanlah SELAWAT kepada Rasulullah paling kurang sebanyak 10 kali setiap hari, kerana sesungguhnya tidak sesekali akan merugikan kalau kita berselawat kepada Rasulullah SAW, bahkan hanya akan bertambah kebaikan,..wallahua'lam.

0 comments:

Post a Comment