rss
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites

Dec 18, 2010

Jaulah Gerimis (^_^)


Madah orang dulu-dulu..
Disangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari..Tapi ni bukan kiasan..memang benar-benar hujang gerimis..

Kita merancang, Allah jua merancang..dan pastinya perancangan Allah adalah sebaik-baiknya..Kita tidak boleh lari daripada hakikat itu dan tetap perlu meneruskan segala yang dikehendaki dengan sebaik-baiknya..
Dan yang pasti redha Allah yang paling penting,bukan??

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..
Syukurnya kepada Allah atas kembara 'gerimis' kali ini..

Destinasi : Tumpat, Kelantan
Tarikh : 17/12/2010
Masa : 10.00 -??
Kenderaan : Kereta sewa Kak Bee

Dalam kembara,tidak manis rasanya kalau tidak ada ujian yang mengiringi,kan??..Itulah manisnya apabila kita ingin mencari dan sanggup menghadapi..Hakikatnya,semua itu pengajaran bukan bebanan..Yang dalam sedar atau tidak,mematangkan kita tentang ranjau hidup ini.

Dalam perjalanan yang mungkin dijangkakan hanya sejam lebih menjadi hampir 3 jam..Kereta meragam, perut meragam dan macam-macam lagi..Dalam perjalanan banat tadi pun ada kemalangan yang dilihat melibatkan kereta namun gambar tak dapat di'snap'.

Kereta meragam..biasalah tu..bukan hanya manusia yang ada akal ni sahaja boleh meragam..
Namun,di sini juga ada ibrah buat hamba-hamba Allah ni..
Alhamdulillah,dalam saat memerlukan, Allah berikan pertolongan juga..Dan membawa kami kepada mengenal seorang insan yang baik..Ustaz Ahmad(maaf klu silap)..

Akhirnya,

Tiba ke destinasi...Pantai Tujuh,Tumpat..




Azan pun berkumandang saat tiba namun,kami memilih untuk mengisi perut dulu..
Supaya insyaAllah langkah yang diatur selepas ini lebih bertenaga.



Solat,makan dan rehat sedikit sudah dilakukan..apa lagi??...Jom ke pantai...

Dalam hujan renyai-renyai..niat tetap diteruskan..nak mencari mutiara-mutiara di bumi Allah..
Sayang seribu kali sayang..pantai yang indah..tapi kalau tak diuruskan dengan baik..hilang juga keseriannya nanti..Jaga pantai kita!!!

(obor-obor dah mati)





Indah kan ciptaan Allah..Di hamparan laut yang luas..Hakikatnya,pelbagai hidupan ada di dalamnya..
Langit yang terbentang tanpa tiang, membawa seribu ketenangan buat jiwa-jiwa yang menginginkannya..
Buat insan-insan yang berfikir..

Alhamdulillah..9 orang banat majmuah 2 dapat bersama-sama berjaulah hari ini..dengan izin Allah juga..walaupun pada awalnya pelbagai dugaan menerpa..

Sebelum pulang..ada kenangan yang ingin dicoretkan di bumi Allah daripada banat majmuah 2..
Ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga..Indah di mata,damai juga di hati..Jumpa lagi~~






Syukran kepada Fatin Nabihah sekeluarga sebab bermurah hati menjamu kami dengan makanan yang enak..Mengisi perut sebelum pulang ke UM..

2 comments:

norlie said...

hehhhehe,,, pengalamn yg x dpt dlupakn...tq pren

norlie said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment